Agentúra VS programátor

 

Poďme rovno k veci, napíšem svoj pohľad na tvorbu web stránok a to čo tvorí ich cenu.

Web stránku viete realizovať 3 spôsobmi

  1. Spôsob: Sami sa naučíte programovať alebo ak vám programovanie nesedí vytvoríte ju v niektorom z free systémov ako je napríklad aj wix. Cena bude 0 eur za vytvorenie. Treba však prirátať ešte mesačné poplatky za hosting a používanie wix redakčného systému.
  2. Spôsob: je nájsť si programátora, ktorý ju vytvorí
  3. Spôsob je, že oslovíte agentúru, ktorá spája viacerých odborníkov a vie zabezpečiť web stránku takpovediac na kľuč.

Rozoberiem posledné dva spôsoby a napíšem svoj pohľad. Mohlo by Vám to pomôcť lepšie sa rozhodnúť, ktorou cestou pôjdete ak nechcete alebo nemáte čas realizovať web stránku sami.

 

Webová stránka realizovaná cez programátora.

Priama cesta a veľa krát aj lacnejšia. Treba však nájsť tých správnych ľudí. Tak ako si hľadáte na opravu vášho domu dobrého majstra tak isto je dôležité nájsť aj dobrého programátora. Treba si však dať pozor na odbornosť. Nie každý programátor má prax. Obzvlášť v týchto časoch vznikne veľa rýchlo kvasených programátorov, ktorý za pár eur spravia akýkoľvek web.

Ak by som mal hľadať dobrého programátora tak cez referencie od známych alebo cez google. Použil by som kľúčové slová ako freelancer programátor, web developer. Poprípade by som hľadal v jednej z marketingových skupín na facebooku.

Nebudem uvádzať čo je výhoda čo nevýhoda. Pre každého to môže byť inak významné. Napíšem pár postrehov čo takáto spolupráca prináša.

cena web stránky

Postreh č 1.

Cena vašej stránky bude určite nižšia. Ak nájdete fakt dobrého programátora, ktorého hodinovka je od 10 do 25 eur tak ste na správnej ceste. To však neplatí ak nájdete nešikovného a drahého programátora. Buďte teda pozorný vypítajte si jeho referencie. Dajte ich pozrieť niekomu kto sa danej problematike rozumie o niečo viac ako vy. Dobrých programátorov sme aj mi hľadali dlho no dajú sa nájsť.

komunikacia

Postreh č. 2

Programátori sú svojský ľudia no ak natrafíte na takého s ktorým je radosť komunikovať môže to byť ďaleko rýchlejšie ako keby boli do procesu zapojený ďalší ľudia. Ak však neviete ako komunikovať v jeho reči poprípade on nerozumie vašej, tak sa deje opak. Veľa klientov totiž nevie ako zadávať požiadavky na programátora alebo nemá ucelené myšlienky. Takéto požiadavky bývajú zmätočné a výsledkom sú nedomyslené funkcionality. Pokým sa nezladíte a nezačnete chápať ako fungujú procesy nastane ešte veľa nedorozumení. Pár linkov, ktoré vás do tejto problematiky dostanú viac.

Ako zadávať prácu programátorom

Ako si uľahčiut prácu s it-čkárom

cas na realizáciu stránky

Postreh č. 3

Dajte si pozor na veľké projekty. Ak máte v pláne robiť niečo naozaj veľké, zistite si dopredu čí je programátor schopný venovať vám toľko čašu. Stáva sa totiž často, že klienti dostanú web stránku, ktorú ďalej nemá kto upravovať alebo aktualizovať. Idete teda do väčšieho rizika ak staviate živý projekt len na jednom človeku.

zmena programatora

Postreh č. 4

Nie ste spokojný s programátorom a hľadáte iného? Pri zmene programátora sa stáva, že ak sa na váš web pozrie nebude vedieť dorobiť čo potrebujete alebo to bude časovo náročnejšie ako keby to naprogramoval odznovu podľa seba. Preto je dôležité aby bola web stránka naprogramovaná na univerzálnych platformách ako napríklad Laravel. Wordpres, prestashop.

 

Webová stránka realizovaná cez agentúru

ako vybrat agentúru

Postreh č 1.

Agentúr je na našom trhu naozaj veľa a vybrať si tú správnu vyžaduje čas a trochu prieskumu. Odporúčam aby ste si vyberali podľa skúseností, prístupe v komunikácii a hlavne podľa ceny, ktorá bude pre vás dostupná. Ak by som hľadal agentúru tak jedine cez google. Vybral by som si tie agentúry na dobrých pozíciách v neplatených odkazoch. Znamená to, že sa rozumejú SEO a sú autoritou v danej oblasti. 

cena za stranku cez agentúru

Postreh č.2

Agentúra si môže za tvorbu webu vypýtať niekoľko násobné viac. Jedným z dôvodov je, že sama hľadá a manažuje určitý počet odborníkov a programátorov. Za túto pracú musí niekomu platiť. V tomto procese je však zapojených ďaleko viac ľudí ako len programátor a manažér. Tak ako v bežnom živote je každý na niečo odborníkom tak aj v agentúre pracujú ľudia, ktorí sú na niečo odborníkmi. Jeden vie písať dobré texty iný robiť peknú grafiku a ďalší programovať. Dať týchto ľudí dokopy a vytvoriť tak jeden projekt je niekedy poriadna makačka. Výsledok je však vidieť. Web stránky dostanú viac funkčnosti komplexnosti a nápaditosti. Ako sa vždy vraví viac hláv, viac rozumu. 

vypadok programátora

Postreh č.3

Výpadok programátora v prípade choroby alebo dovolenky nie je v agentúre bežný. Agentúra by mala mať k dispozícií minimálne dvoch programátorov, ktorí sa vedia zastúpiť. Dobrá agentúra by tiež mala mať svoj editačný systém, ktorý vie do budúcnosti vždy niekto vylepšovať a aktualizovať.

reklamácia prác

Postreh č 4.

V prípade agentúry sa vám reklamácia vzťahuje na všetky naprogramované funkcionality a vždy je priestor na nápravu alebo dohodu. Pri programátorovi na voľnej nohe nemôžete očakávať, že ak niečo nepôjde o mesiac alebo o rok tak ako má, či to aj napraví. Pravdou však je, že aj niektoré začínajúce agentúry robia veľa chýb a nie vždy zvládajú reklamácie. Je preto dobré vydiskutovať a dohodnúť podmienky reklamácie na začiatku spolupráce.

Existuje ešte mnoho iných faktorov, ktoré ovplyvňujú tvorbu web stránok a za všetkými sú vždy ľudia. Najdôležitejšie pre mňa však je prehlbovať porozumenie vo vzťahu klient a odborník. Čím väčšie je porozumenie,  tým kvalitnejšia spolupráca vzniká.

Napíšte mi a ak budem mať priestor rad vám poradím zo správnym výberom pravé pre Vás. Poprípade ak máte ďalšie postrehy rád ich doplním.


Autor článku:
František Harangózo

Dizajnér a online marketingový nadšenec od roku 2009. Grafický dizajnér a projektový manažer od roku 2009 pre agentúru sketchreklama.sk. Grafický dizajnér a bloger pre stránku subject.sk. Správca web stránok a SEO konzultant pre klientov spravawebstranok.sk

BLOG/news

Všetko o tvorbe web stránok web dizajne a online marketingu. Informácie,
ktoré pravidelne sledujem alebo som ich nazbieral počas mojej praxe. 


27.03.2023

Sumár rokov 2021 až 2022

Sumarizácia dokončených a rozpracovaných projektov, ktoré sa podarilo zrealizovať počas 2 rokov činnosti správy web stránok.

17.09.2020

Ako ľudia používajú Google vyhľadávanie

V tomto blogu dostanete odpoveď na otázku či je dôležité byť v organickom vyhľadávaní. Štúdia Googlenia od SEO experta menom Brain Dean.

31.05.2020

SEO 2020 - kniha, ktorá Vám zmení pohľad na SEO optimalizáciu

SEO 2020 Adam Clarke - kniha, ktorá Vás uvedie do problematiky SEO optimalizácii web stránok.  Vlastné poznamky o knihe. 

11.03.2020

Web stránky na predaj, možné riziká a výhody

V tomto blogu vám chcem priblížiť riziká a výhody s ktorými sa môžete stretnúť ak začnete hľadať web stránky na predaj. 

11.03.2020

3 možnosti ako zistiť návštevnosť web stránky

Nemeráte alebo neviete návštevnosť svojej web stránky? Robíte chybu.