Už od roku 2009 kedy sme začali tvoriť web stránky pre firmy pod značkou subject.sk je moja pozornosť upriamená na výsledky vyhľadávania a stránky, ktoré sa v nich zobrazujú.  SEO sa stalo mojim hobby no nikdy som ho nebral ako vec ktorej by som sa mal naplno venovať.

Trend je však jasne daný a web stránok, ktoré sa usilujú o viditeľnosť na prvých pozíciách začína pribúdať.  Vyhľadávacie a hodnotiace algoritmy sa vylepšujú a tvorcom web stránok neostáva nič iné ako študovať , testovať  a zavádzať všetky získané poznatky do praxe.

 

Blog SEO 2020 kniha

 

Prečo som si knihu kúpil?

Kniha SEO 2020 je mojou prvou knihou z tejto tematiky, ktorú som si kúpil. SEO praktiky a informácie som získaval na stránkach marketingových agentúr alebo z blogov od SEO špecialistov. Vždy mi však chýbalo to čo je v tejto knihe. Ucelený pohľad na SEO. Rozdelené blogy a články do niekoľkých webov a kategórii mi ho vôbec nedávali.

Osobný prínos knihy

Kniha mi dala prehľadnejší obraz o SEO problematike. Ako keď skladáte puzzle na koberci  a nemáte k nemu tú škatuľu s obrázkom. Zložíte viac časti do menších obrazcov a odstúpiťe aby ste videli celú tú kopu pohromade.  Z výšky začnete tušiť ako bude vyzerať obrázok ak ho zložíte celý.  

Už dávno som pochopil, že cieľom Google je zobrazovať čo najrelevantnejšie výsledky pre konkrétneho človeka. Že chce byť užitočný pre ľudí a dostupný pre každého.  Spôsoby akými to robí si však treba vždy pracne dohľadať.

Ak by Vám tieto argumenty nestačili pozrite si aj moje poznámky.

 

Kde si viete knihu zakúpiť?

Knihu si viete zakúpiť v kategórii knihy na Amazone stránke.  V našich kníhkupectvách ju zatial nenájdete.


Kniha SEO 2020

 

  

Obsah knihy SEO 2020

Rozdelenie obsahu

  1. Úvod do fungovania Google vyhľadávača
  2. Prieskum kľúčových slov
  3. On page SEO
  4. Link building –Tvorba spätných odkazov
  5. Socialne média a SEO
  6. Webová analytika
  7. Riešenie SEO problémov a spôsoby opravy
  8. Lokálne SEO
  9. Ako dominovať vo výsledkoch vyhľadávania, štruktúrované data
  10. Užitočné SEO nástroje
  • Bonusová kapitola 1 o aktualizáciách Google algoritmov
  • Bonusová kapitola 2 rýchlo kurz Google Adwords
  • Bonus 50 bodový SEO Checklist s linkom na stiahnutie

Kniha je v angličtine. Ak by ste mali problém s niektorými vetami alebo odstavcami napíšte mi a pokúsim sa ich správne interpretovať.

 

O autorovi knihy

Adam Clarke je autorom kníh SEO 2013 až SEO 2020. Je Google certifikovaným profesionálom, ktorý dosiahol mnoho popredných pozícii vo vyhľadávani pre nadnárodné a rodinné firmy. Je podnikateľom, bestsellerom, obchodným poradcom a profesionálom v oblasti optimalizácie vyhľadávačov. Na svojom instagramovom profile o sebe tvrdí, že je

  • # 1 Najpredávanejší autor SEO 2020 na Amazone.
  • Podnikateľ.
  • internetový obchodník.
  • Digitálny nomád.

https://www.instagram.com/simpleeffectiveness/

Web stránka autora www.simpleeffectiveness.com

 

Moje poznámky z vybraných kapitol knihy SEO 2020

Aby som dal hodnotu tomuto blogu a len nepredával,  uvediem aj zopár mojich poznámok. Poznámky sú len útržkami toho čo nájdete v celej knihe. Niektoré pasáže a body voľne parafrázujem. Mali by Vám však dať jasný signál či Vám táto kniha bude nápomocná alebo nie.

 

Kapitola: Úvod do fungovania Google vyhľadávača

Pred 15-timi rokmi zmenil Google spôsob vyhľadávania  na internete. Jeho cieľom bolo vždy doručiť relevantné výsledky bez toho aby sa užívateľ musel prehrabávať stovkami stránok a hľadať si to čo ho zaujíma.  Sprístupnil mu to na jedno kliknutie hľadaj.

 

Google vyhľadávač pre 15 timi rokmi

 

Vyhľadávacie algoritmy boli na začiatku veľmi jednoduché a bolo ľahké oklamať ich. Aby zabezpečil relevantnosť výsledkov musel pristúpiť v roku 2003 k aktualizácii vyhľadávacieho algoritmu s názvom Florida. Vtedy to začalo a aktualizácie algoritmov vyhľadávaní sú jediným spôsobom  ako dokáže Google reagovať na aktivitu smerujúcu k ovplyvňovaniu výsledkov.

 

Výborné myšlienky a postrehy z tejto kapitoly:

  • Ak chcete zostať na popredných pozíciách Google neostaňte len pri jednej taktike.
  • Google vyhodnocuje cez 200 faktorov pre umiestnenie stránok vo výsledkoch vyhľadávania.
  • Google algoritmus je komplexná záležitosť avšak nemusíte byť raketový inžinier aby ste pochopili ako funguje.

 

4 princípy na základe ktorých viete určiť,  prečo má jedna stránka vyššie hodnotenia ako druhá.

  • Princíp Dôvery: je veľmi dôležitý faktor. Ide o web stránky,  ktoré majú dôveryhodný obsah a odkazujú na tieto stránky iné dôveryhodné stránky.
  • Princíp autority: Ak má Vaša web stránka stovky sledovateľov na sociálnych sieťach a aj odkazy od nich smerujú na Vás, získavate autoritu.
  • Princíp relevantnosti:   Príkladom zmeny kritéria pre výsledok vyhľadávania je napríklad taká lokalita.   Lokálna firma sa vo vyhľadávaní na vyhľadávania zobrazí na lepších pozíciách ako wiikipédia.
  • Princíp používateľskej skúsenosti: Ako používajú návštevníci vašu stránku. Ako často ju navštevujú alebo opúšťajú. 

 

Kapitola: Prieskum kľúčových slov

Prieskum kľúčových slov je ten najdôležitejší krok v rámci SEO.

  1. Ak sa umiestnite vysoko na kľúčové slova, ktoré sú nesprávne. Môžete minúť veľa úsilia a peňazí na kľúčové slova s ktorými dosiahnete minimálnu návštevnosť.
  2. ak ste si nespravili prieskum konkurencie schopných kľúčových slov, môže sa stať, že investujete veľa čašu a peňazí do takých kľúčových slov, ktoré majú príliš vysokú konkurenciu.

 

Vysoká konkurencia pri kľúčových slovách znamená, že okolo týchto slov je vytvoreného veľa kvalitného obsahu na veľa autoritatívnych stránkach. Poraziť ich bude vyžadovať veľké úsilie.

 

plánovač kľúčových slov

 

Konkretné kľúčové slovo a jeho počty vyhľadávaní od roku 2015

 

 štatistika vyhľadávania pre slovo SEO

 

Kapitola: On page SEO

Táto kapitola obsahuje praktické tipy ako realizovať on page SEO

  • Ako zabezpečiť aby bol obsah na Vašej stránke viditeľný pre vyhľadávače.
  • Správne nastavenie inštrukcii pre vyhľadávač
  • Správna tvorba url a obsahu
  • Ako zabezpečiť aby si Google zobral tie správne kľúčové slová.
  • Ako zaujať vo výsledkoch vyhľadávania
  • Rýchlosť načítania stránky a nástroje na určovanie rýchlosti
  • Txt a sitemapy
  • Duplicitný obsah a jeho označovanie
  • Použiteľnosť stránky pre všetky zariadenia
  • Google Search Quality Guidelines – Dokument určený pre hodnotiteľov web stránok
  • Čitateľnosť textu
  • A mnohé ďalšie..

 

Kapitola:  Link building – tvorba spätných odkazov 

Ak chcete zlepšiť vaše hodnotenie vo vyhľadávaní,  tak je potrebné zamerať sa na tvorbu spätných odkazov.

Vždy keď odkazuje linkom jedna web stránka na druhu , je tento link považovaný za hlas, ktorý jej druhá web stránka odovzdáva. Ak webová stránka prináša pre užívateľov internetu hodnotu, budú ju ostatné web stránky alebo užívatelia prirodzené zdieľať a odkazovať na ňu.

 

Výborné myšlienky a postrehy z tejto kapitoly:

  • Link building – budovanie spätných odkazov je preto kľúčovým faktorom k dosiahnutiu lepšej pozície vo vyhľadávaní.
  • Ktorý je najlepší spätný odkaz?  Ak by bola na túto otázku jasná odpoveď Google vyhľadávanie by začalo ovplyvňovať veľa ľudí a prestalo by fungovať správne.
  • Budujte linky na stránkach, ktoré sú autoritatívne a relevantné k vášmu obsahu.

 

Kapitola Lokálne SEO

Zaujímavé štatistiky, ktoré presvedčia každého kto ešte nie je v Google mape alebo vo výsledkoch vyhľadávanie na lokálne dopyty.  

  •  97% užívateľov internetu používa vyhľadávač na nájdenie lokálnej služby
  • 76% spotrebiteľov, ktorý si vyhľadajú lokálnu prevádzku na telefóne ju aj v daný deň navštívia
  • 78% lokálnych vyhľadávaní skončí nákupom vo vybranom obchode.

 

Zopár praktických tipov z kapitoly ako sa umiestniť na dobrých pozíciách pre lokálne vyhľadávania.

  • Registrujte svoju stránku a služby v Google firma
  • Tvorte vzájomné prelinkovanie v rámci stránky na vašu lokalitu
  • Tvorte spätné odkazy z overených lokálnych stránok
  • Personalizujte obsah
  • Umiestnite na stránku adresy a kontakty
  • A mnohé ďalšie ...

 

ukážka lokalne podnikanie - google mapa

 

Kapitola ako dominovať vo výsledkoch vyhľadávania pomocou štruktúrovaných dat - rich snippets

Štruktúrované dáta v angličtine rich snippets. Nájdete toho veľa o nich na youtube. Vo výsledkoch sa zobrazujú inak. Majú pridané hodnotenie, otázky, obrázok alebo video. 

 

V tejto kapitole sa dozviete, že: 

  • táto forma výsledkov prináša oveľa väčšiu prekliknuteľnosť a  návštevnosť web stránky.  
  • Tagovaním obsahu získavaťe väčšiu kontrolu nad tým akým spôsob Google indexuje Váš obsah. Zjednodušujete tým Google robotom prácu. Je to niečo ako meta tagy na steroidoch.
  • Autor knihy odôvodňuje ich použitie aj vzhľadom na prichádzajúci trend hlasového vyhľadávania. Predikcia je, že 50% z celkového počtu vyhľadávaní bude koncom roka tvoriť hlasové vyhľadávanie.
  • praktické tipy na štruktúrované dáta pre hlasové vyhľadávanie.
  • a mnoho ďaľšieho...

 

 ukažka vysledok vyhľadávanie s rich snippets

 

Budem rád ak mi napíšete svoje poznatky a postrehy, ktoré Vám kniha dala. Tiež budem vďačný za kritiku alebo tipy na knihy s podobnou tematikou.   Info@spravawebstranok.sk

 

 

 


Autor článku:
František Harangózo

Dizajnér a online marketingový nadšenec od roku 2009. Grafický dizajnér a projektový manažer od roku 2009 pre agentúru sketchreklama.sk. Grafický dizajnér a bloger pre stránku subject.sk. Správca web stránok a SEO konzultant pre klientov spravawebstranok.sk

BLOG/news

Všetko o tvorbe web stránok web dizajne a online marketingu. Informácie,
ktoré pravidelne sledujem alebo som ich nazbieral počas mojej praxe. 


27.03.2023

Sumár rokov 2021 až 2022

Sumarizácia dokončených a rozpracovaných projektov, ktoré sa podarilo zrealizovať počas 2 rokov činnosti správy web stránok.

17.09.2020

Ako ľudia používajú Google vyhľadávanie

V tomto blogu dostanete odpoveď na otázku či je dôležité byť v organickom vyhľadávaní. Štúdia Googlenia od SEO experta menom Brain Dean.

21.03.2020

Koľko stoji web stránka cez agentúru a koľko cez programátora

Tento článok má pomôcť všetkým, ktorý plánujú vlastniť web stránku. Správnym rozhodnutím môžete ušetriť, nesprávnym prerobiť.

11.03.2020

Web stránky na predaj, možné riziká a výhody

V tomto blogu vám chcem priblížiť riziká a výhody s ktorými sa môžete stretnúť ak začnete hľadať web stránky na predaj. 

11.03.2020

3 možnosti ako zistiť návštevnosť web stránky

Nemeráte alebo neviete návštevnosť svojej web stránky? Robíte chybu.