Začal by som tým , že ide o štúdiu správania, ktorá bola uverejnené na blogu backlinko - Brain Dean SEO experta. Analyzovali 1801 používateľských relácii v Google SERP- (Search Engine Results Pages predstavuje stránku vo vyhľadávači)
- Koľko ľudí klikne na organickú a koľko na platenú reklamu
- Percentuálne počty kliknutí pre lokálne výsledky, video a Google Shopping
- Priemerná dĺžka relácie vyhľadávania
- Počet ľudí, ktorí sa dostanú až úplne dolu vo výsledkoch na prevej strane
- Ďalšie ...
Poďme, teda k tomu načo prišli. Môj pohľad nájdete vyznačený zelenou farbou.
23% používateľov dokončilo svoju vetu vo vyhľadávaní pomocou našepkávača.
Zdá sa, že automatické dopĺňanie Google má významný vplyv na správanie pri vyhľadávaní.
Špeciálne pre transakčné a obchodné dotazy.
Môj pohľad:
Osobne mám dve teórie 1. Nechce sa mi písať celý dopyt, použijem google autocomplete. 2. ak hľadáme informácie, o ktorých veľa nevieme alebo sú odbornejšie necháme si poradiť a naviesť sa na to, čo hľadali iný.
Preto je našepkávač taký populárny.
50% používateľov kliklo na výsledok do 9 sekúnd hľadania. Priemerný čas bol 14,6 sekúnd. Predpokladali, že aj keď mnoho ľudí inštinktívne klikne na prvý výsledok, správanie používateľov sa môže meniť kvôli vysokému počtu funkcií SERP, ktoré Google teraz používa, vrátane video pásov. Pozrite si porovnanie na frázu New York z roku 2010 a 2020.
Táto kombinácia sťažuje používateľom rýchly výber organických výsledkov na stránke. V závislosti od dopytu môže byť prvý výsledok nižšie alebo úplne dole na stránke. Niekedy je výsledok zasadený medzi výsledky Nákupov Google a Reklamy Google.
Môj pohľad:
Google sa usiluje o to, aby v jeho vyhľadávači ľudia našli, čo najviac informácii bez preklikávania a vracania sa spať na Google. Chce, aby, čo najviac času trávili s nim. Dáva, čo najlepší výsledok, aby sme mohli spraviť, čo najlepšie rozhodnutie a odmena je dôvera v neho a opätovné použitie.
9% používateľov skrolovalo nadol na prvej strane vyhľadávania. Zistené správanie používateľa však záviselo od typu dotazu. Ľudia, ktorí hľadali dopyt „nájsť prípavky na bolesť chrbta“, videli podstatne viac výsledkov v porovnaní s tými, ktorí hľadali komerčný dopyt „držiak do auta“.
Môj pohľad:
Zvykli sme si, že komerčné dopyty a hľadania máme v hornej časti a tie odbornejšie dopyty, kde sú témy: „ako si vyliečiť kašeľ “ máme hľadať v tradičných modrých výsledkoch. Čo môže viesť k ďalšiemu rolovaniu a klikaniu ďalej po stránke. Je to však zaujímavý poznatok, vraví aj to, že ak chceme predávať pomocou organiky musíme byť na dobrých pozíciách a nie na druhej strane. Nevyhnutne pre predaj koncovému zákazníkovi.
Z mojej skúsenosti však viem, že ak máte veľmi špecifický produkt alebo službu je nutné robiť odbornejšie a hodnotné články. Vtedy nieje podstatne či ste úplne hore alebo niekde dolu. Ľudia si Vás nájdu.
15% používateľov upravilo svoj pôvodný hľadaný výraz. To naznačuje, že Google má tendenciu poskytovať vysoko relevantné výsledky. Používatelia služieb Google sú pri výbere správneho kľúčového slova zbehlí pri prvom pokuse.
17% používateľov sa vrátilo späť na výsledok vyhľadávania po kliku. 5% používateľov hľadalo viac ako jeden kráť ten istý dopyt.
59% používateľov navštívilo len jednu stránku cez vyhľadávanie. 6% navštívilo viac stránok.
Väčšina (59%) používateľov služieb Google navštívi počas svojej relácie vyhľadávania jednu stránku. Iba 6% musí navštíviť štyri alebo viac stránok, aby získalo odpoveď na svoj dotaz.
Môj pohľad:
Sám vyhľadávam a prezerám viac stránok idem hlbšie. Vždy to však závisí od toho, čo hľadám a, ako veľa sa chcem o danej veci dozvedieť. To číslo však viac vraví o tom, že Google vo všeobecnosti dokáže dobre uspokojiť dopyt používateľa.
65% používateľov kliklo na tradičný výsledok vyhľadávania „10 modrých odkazov“ počas svojej relácie vyhľadávania
19% hľadajúcich kliklo počas hľadania na reklamu Google, aj keď sa to veľmi líšilo v závislosti od dotazu.
Môj pohľad:
Teraz budem asi moc zaujatý no mne osobne sa osvedčili viac neplatené výsledky ako platené. Neraz mi jeden známy povedal, ako sa popálil, keď sa ozval firme, ktorá mala takúto reklamu. Ak som hľadal firmu na určité práce, ten správny pomer, cena, kvalita a skúsenosti mi vychádzal cez organické vyhľadávanie. Zdá sa, že ak máte peniaze, rýchlo vytvorenú stránku, málo skúseností tak Google Vám dá priestor.
42% hľadajúcich klikne na výsledky v balíku Google Maps v prípade miestnych dotazov.
Môj pohľad:
Sú to tie výsledky, kde je ako prvá mapa. Veľmi užitočná vec ak hľadáte blízko reštauráciu alebo obchod. Ak ste neni v Google mapách prichádzate o veľa zákazníkov.
19% používateľov, ktorí hľadajú produkt, klikne na výsledok v Nákupoch Google.
Môj pohľad:
Výrobná vec, ktorá Vám hneď zobrazí fotky produktov, cenu a vy nemusíte chodiť do každej stránky a hľadať ten najlepší produkt pre Vás. Dokonca si Google všimol, že ľudia hľadajú vizuálne, a tak tieto produkty pridal aj medzi obrázky.
0,44% hľadajúcich prešlo na druhú stránku s výsledkami vyhľadávania Google.
Môj pohľad:
Vychádza to tak aj mne na iných projektoch, že ak ste na druhej strane ten trafik je minimálny par klikov za mesiac. Bez kvalitného a relevantného obsahu vaša stránka nezíska pozornosť.
Dokončenie priemernej relácie vyhľadávania trvá 76 sekúnd. A polovica všetkých relácií vyhľadávania je hotová do 53 sekúnd.
Reláciou sa myslí hľadanie až po nájdenie výsledku.
Môj pohľad:
Google výsledky sú naozaj dobré a smeruje na relevantný obsah. Šetrí čas, a preto ho milujeme.
V priemere iba 3% hľadajúcich komunikuje s poľom „Ľudia sa tiež pýtajú“. Správanie sa veľmi líši v závislosti od dotazu. Napríklad 13,6% ľudí hľadajúcich doplnky kliklo na políčko PAA.
Môj pohľad:
To je to políčko kde máte otázky a k nim odpovede , zatiaľ som ho ešte neocenil, lebo chcem mať vždy viac informácii ako len jednu vetu.
Pre tento výskum požiadali 454 ľudských používateľov so sídlom v USA, aby vykonali súbor úloh pomocou vyhľadávania Google. Každé video skontrolovali jednotlivo, aby sa ubezpečili, že boli dodržané pokyny prieskumu. Celkovo skončili s 259 používateľmi (1 801 relácií vyhľadávania) s celkovou dĺžkou záznamu videa 2 226 minút (38 hodín).
„Google je takýmto nadanejším tušiteľom. Tu je zopár dopytov, ktoré ľudia zadali do vyhľadávača pred tým, ako spáchali vraždu.
Polícia ich však (bohužiaľ) objavila až ex-post:
Ako človeku vykrútiť krk?
Ak ma niekto naserie, stojí za to ho zabiť?
Najčastejšie tresty za vraždu a zabitie
Smeteľné dávky digoxínu.
Je možné niekoho zabiť počas spánku tak, aby nikto nezistil, že šlo o vraždu?”
(Scott Galloway, 2017,132 s.)
Scott Galloway, THe Four - Veľká stvorka. Skrytá tvár spološností Amazon, Apple, Facebook a Google. Rok vydania 2017. Vydavateľstvo Premedia 2019. ISBN 978-80-8159-651-3.
Zdroj štúdie: https://backlinko.com/google-user-behavior
Všetko o tvorbe web stránok web dizajne a online marketingu. Informácie,
ktoré pravidelne sledujem alebo som ich nazbieral počas mojej praxe.
Sumarizácia dokončených a rozpracovaných projektov, ktoré sa podarilo zrealizovať počas 2 rokov činnosti správy web stránok.
SEO 2020 Adam Clarke - kniha, ktorá Vás uvedie do problematiky SEO optimalizácii web stránok. Vlastné poznamky o knihe.
Tento článok má pomôcť všetkým, ktorý plánujú vlastniť web stránku. Správnym rozhodnutím môžete ušetriť, nesprávnym prerobiť.
V tomto blogu vám chcem priblížiť riziká a výhody s ktorými sa môžete stretnúť ak začnete hľadať web stránky na predaj.
Nemeráte alebo neviete návštevnosť svojej web stránky? Robíte chybu.